Markt en het vrouwenproject - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu Markt en het vrouwenproject - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu

Markt en het vrouwenproject

Blijf op de hoogte en volg dorryenelly

28 Juli 2015 | Nederland, Amsterdam

Maandagochtend om 9u zijn we met de chauffeur van het weeshuis en een andere medewerker naar de grote overdekte markt geweest. Het is een gebouw van ongeveer 5 verdiepingen hoog! Vroeger was deze markt buiten, maar kortgeleden is dit gebouw neergezet. Hier halen de mensen van het weeshuis hun groenten en fruit. Wij hebben hier enorme grote en lekkere mango's gekocht. We keken onze ogen uit, want alles staat netjes opgestapeld. Het is er enorm vol met verkopers. Het lijkt een beetje op de bazaar van Beverwijk. Het is een kleurig geheel.
Buiten de markt in de drukke straatjes eromheen, werd er brood gekocht. Ook bananen kochten ze ergens anders. We gaan zeker nog een keer terug om te kijken.

Vandaag zijn we naar een vrouwenproject geweest, wat geleid wordt door een Amerikaanse vrouw. De vrouwen komen hier 's ochtends met hun kinderen. De kinderen gaan naar de opvang en de vrouwen gaan naar hun werkplek, waar ze bijvoorbeeld kettingen maken die in Amerika en op internet worden verkocht. Deze kettingen worden van koffiebonen gemaakt en van papier. Ook maken ze armbanden en oorbellen. Ze krijgen les in pottenbakken, glazuren en beschilderen.
Van t-shirts knippen ze reepjes stof en maken daar matjes van. Ze krijgen wel een salaris.
Het was leuk om één van de vele projecten van Jinja te bezoeken.

• 28 Juli 2015 - 19:49

Annie K:

Leuk dat jullie ook naar de plaatselijke markt zijn geweest; kan me voorstellen hoe kleurrijk het er moet hebben uitgezien! Ook het project van de vrouwen die allerlei moois maken is goed om te zien en fijn dat ze ervoor betaald worden. Dank weer voor jullie verhaal en nog mooie weken!!

• 29 Juli 2015 - 15:38

Silvia Stins:

Wat een geweldige ervaringen allemaal, zoveel indrukken en belevenissen, heel leuk om zo op de hoogte te blijven! Zo te lezen wel een echte werkvakantie.. Heel veel plezier nog en mooie momenten toegewenst, pas goed op elkaar! En Dorry, heel erg bedankt nog voor de prachtige armband, hij is prachtig en me zeer waardevol.. Lieve groeten, Solvia

• 29 Juli 2015 - 17:09

Sandra:

Hi Lieve Elly en Dorry,

Leuk om zo een beetje over jullie schouder mee te kunnen genieten van alle ervaringen.
    Geniet er nog even van en pas goed op jullie zelf.

Liefs Sandra

• 29 Juli 2015 - 17:25

Marloes:

Hej mam en Dorry,

Leuk die foto's erbij! Volgens mij zitten jullie wel op jullie plek daar.
    Tijd gaat snel, dus geniet er nog maar even enorm van!

Dikke kus,
    Marloes

• 29 Juli 2015 - 21:55

Mea:

Hoi lieve dorryenelly,
    Zo dat is genieten hé om lekker te rommelen op de markt!!!! Ja en dan met name het fruit, dat smaakt altijd het lekkerste op de plek / in het land waar het ook groeit. Zo van de boom / of struik in je hand en dan maar smullen. Ben benieuwd of het ook papaya-tijd is, want die zijn ook altijd wel heerlijk als ontbijtje 's morgens samen met andere vruchten.....en je wordt er niet dik van....hoewel jullie daar wel geen last van zullen hebben, want het is toch wel werken al met al hoor!!!
    Maar goed jullie beleven daar ook wel weer veel plezier aan en hebben zo ook bijzondere ontmoetingen etc. etc.
    Nou lieve meiden, blijf genieten van alles.
    Voor nu......welterusten en voor morgen.....gezond weer op.
    Liefs en dikke zoen Ruud en Mea XX

• 29 Juli 2015 - 22:12

Mea:

Hoi Dor,
    Leuk dat jullie dit vrouwenproject bezocht hebben. Is wel uitgebreider, wat de werkzaamheden betreft, dan bij Josephine. Hoop voor de vrouwen dat het succesvol is, zodat zij een eerlijk salaris kunnen verdienen op deze manier.
    Als er leuke dingen tussen zitten (die draagbaar zijn) mag je wel wat meenemen hoor, of van een andere project, en als je ruimte in je koffer hebt natuurlijk, de betaling komt wel .
    Wordt meteen een project een beetje gesteund.
    Kus van je zus.

• 30 Juli 2015 - 15:53

Yvonne :

Hallo meiden wat beleven jullie een bijzondere momenten El hele dikke knuffel van mij en geniet nog maar fijn van alles samen