Kampala, knutselen, Dorothy en zwemmen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu Kampala, knutselen, Dorothy en zwemmen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu

Kampala, knutselen, Dorothy en zwemmen

Blijf op de hoogte en volg dorryenelly

05 Augustus 2015 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 1 aug.
Zaterdag 1 aug. zijn we met Anita (ook een vrijwilligster) al vroeg naar Kampala gereden. Daar hebben we Anita bij een winkelcentrum afgezet en zijn wij doorgereden naar het Mengo hospital. Daar wilden we Dorothy opzoeken. Zij is de vroedvrouw die bij de bevalling van Mark is geweest in Kamuli. Zij werkt nu al jaren als vroedvrouw/ verpleegster/ leidinggevende in dit ziekenhuis. Het was voor ons een gok of ze aanwezig zou zijn, omdat we geen telefoonnummer van haar hebben. We kwamen helaas voor een gesloten deur. Ze was net 10 minuten weg naar een begrafenis. We kregen het telefoonnummer van haar. We zijn toen maar naar het winkelcentrum gereden. Daar lekker koffie gedronken en uiteindelijk naar een lokale craftmarkt geweest. Daar is Elly zich helemaal te buiten gegaan aan allerlei mooie en leuke souvenirs! Dorry wilde dat ook, maar ja ze kon geen beslissingen nemen. (Meestal is dat andersom haha)
Bij achten waren we weer thuis.

Maandag 3 aug.
In de middag zijn we lekker gaan knutselen met de oudste kinderen. De tijdschriften die we uit hadden, hebben we meegenomen om plaatjes uit te knippen. We hebben daar een mooie collage van gemaakt en in de klas opgehangen.
We kwamen erachter dat ze geen van allen konden knippen! Zelfs de oudste van 10 jaar kon dat niet. Ook plakken was niet bekend bij de kinderen. Dus we hadden hier een mooie taak. Het heeft even geduurd voordat we de collage af hadden. De kinderen hebben ontzettend genoten!

's Avonds om 21u kwam Dorothy aan met de boda-boda! Overdag hadden we al steeds contact via telefoon. Ze wilde zo graag komen dat ze het heeft geregeld op haar werk! Het was een gezellige avond met veel geklets en gelach. Ze is blijven slapen op een matras op de grond. De volgende ochtend om 6u was ze weer weg. Ze moest om 8u werken. Of ze op tijd was......?

Dinsdag 4 aug.
Vandaag hadden we zin om te gaan zwemmen en zijn we op de boda-boda (soms met de ogen dicht) naar een prachtige plek aan het Victoria-meer gereden; King Fischer resort. Het regende toen we aankwamen, dus zijn we eerst maar even wat gaan eten. Het was heerlijk! Daarna lekker uitbuiken op een ligbed. De zon brak door dus een duik in het zwembad was heerlijk. Wel even koud, maar dat was gauw over. We hadden een echt vakantie gevoel en zijn zelfs verbrand!

Woensdag 5 aug.
Het was een rustige dag. De hele dag hebben we met de kinderen gespeeld.
's Avonds bij het schrijven van dit verslag viel de stroom uit. Dat gebeurt hier regelmatig.

• 05 Augustus 2015 - 19:39

Annie K:

Hoi meiden,
    wat een leuke enthousiaste verhalen en geweldig dat Dorothy er was! Het klinkt echt als vakantie, wat heerlijk! Geniet meiden!!

• 05 Augustus 2015 - 20:14

Ruud En Mea:

Dag avonturiers. Leuk dat jullie de vroedvrouw van Mark gesproken hebben. Was toch 1 van de wensen van Dor. Des te leuker dat het gelukt is. Jammer dat jullie geen foto van jaar hebben genomen. Mea was wel benieuwd naar haar. Niet te veel souveniers kopen, anders hebben jullie straks overgewicht op de terugreis. Hoewel, er blijft veel achter dus jullie kunnen wat hebben.

• 05 Augustus 2015 - 20:27

Dorryenelly :

Hoi allemaal,
    Wat krijgen we een leuke reacties en wat is dat leuk voor ons om dat te lezen! Blijf dat vooral doen, want over een week zit onze reis er alweer op!

• 05 Augustus 2015 - 21:15

Ria En Jan:

Wat een heerlijke verhalen allemaal . En ook lekker genoten van het zwembad. En wat hebben ze daar een leuke kevertjes met die mooie kleuren. dan zijn die hier maar saai.
    Geniet nog maar even fijn van die laatste week want het is zo voorbij.

Ria en Jan

• 05 Augustus 2015 - 21:37

Ria En Adrie,:

Je ervaring in het peuterspeelzaalwerk geef je zo mooi door,Dorry, Als ik het verslag lees zijn het voor jullie volle dagen, wat bijzonder dat je de vroedvrouw van mark hebt gezien. Geniet nog van jullie laatste week! lieve groeten van ons.
    Adrie en ria

• 05 Augustus 2015 - 22:33

Marloes:

Hoii,
    Wat fijn dat het gelukt is om Dorothy te spreken, zal wel even bijkletsen zijn geweest!
    Toch maar langer dan 3weken in het weeshuis gebleven, begrijp ik? Volgens mij zitten jullie wel daar op de goede plek!
    Veel plezier nog het laatste weekje.

Dikke kus,
    Marloes

• 06 Augustus 2015 - 07:38

Petra:

Nou meiden, ik geniet ook mee van jullie verhalen met WiFi tijdens mijn vakantie, ga nu even de bergen in, dus lees de rest later, maak er nog wat moois van het laatste stukje!

• 06 Augustus 2015 - 11:11

Clemy:

Hoi Dorry en Elly,
    Wat een avonturen en wat een indrukken, gaaf hoor! Fijn dat jullie alles zo goed beschrijven, dan leven we helemaal mee en leren ook dingen. Zoals dat de kinderen niet kunnen knippen, dat bedenk je nie tin Nederland. En goed dat jullie ook aan jezelf denken zoals souvenirs en zwemmen in een luxe resort! Heel veel plezier en tot snel!
    XX Clemy

• 07 Augustus 2015 - 10:46

Kitty:

Lieve Dor en El,

Heb al jullie leuke verhalen en belevenissen gelezen en mooie foto's bekeken. Jullie hebben het heel gezellig! Wat een andere wereld leven de mensen daar he! Soms niet te geloven. Maar zij leven wel weer een stuk relaxter dan in de Westerse wereld, waardoor het voor jullie ook een relaxte vakantie is.
    Wel leuk dat je toch ook even van een luxe resort geniet, wat je dan toch weer mist. Het eten zag er goed uit!
    Wij wensen jullie nog heel veel pret, plezier en genot!
    Een hele goeie terugreis en see you
    Kus Hans & Kitty

• 07 Augustus 2015 - 23:42

Mea:

Hoi lieve dorryenelly,
    Wat heerlijk dat het toch gelukt is om Dorothy te zien, ze heeft er veel moeite voor gedaan om toch lang te komen, lief van haar hoor, maar wat zal ze genoten hebben en jullie samen met haar ook!!
    Ik zag dat er toch een foto van haar bij jullie verslagje zit. In mijn herinnering was ze alleen veel groter, maar ja we krimpen allemaal als we ouder worden en Dorothy natuurlijk ook en het is 26 jaar geleden dat ik haar voor het laatst gezien heb.
    Nou lieve meiden genieten jullie nog maar even volop, want de vakantie vliegt voorbij, maar dat gaat meestal zo als je het zo naar je zin hebt!!!
    Hierbij wensen we jullie alvast goede reis komende week, voordat we het vergeten of jullie het niet meer lezen.
    Liefs en dikke zoen, Mea en Ruud