Bezoek aan Buyala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu Bezoek aan Buyala - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van dorryenelly - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Buyala

Blijf op de hoogte en volg dorryenelly

31 Juli 2015 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 30 juli zijn we op bezoek geweest bij father Gerard Picavet. Dorry kent hem vanuit de tijd dat zij in Oeganda heeft gewoond. Hij woont in Buyala. We zijn toen voor het eerst met een boda-boda geweest. Dat is een brommer waarbij je dus geen helm opzet. Nou dat was wel even wennen. Ze rijden kriskras over de weg om alle kuilen te vermijden. Omdat de wegen heel erg droog zijn (en rood), heb je heel veel stof van tegemoet komend verkeer. We deden er 45 minuten over om bij Gerard te komen. Je kunt je dan misschien welk een beetje voorstellen hoe wij er uitzagen toen we van de boda-boda afstapten!! Zelfs onze haren waren rood.
Gerard woont aan de voet van de Nijl. Achter zijn prachtige woning heeft hij 6 jaar geleden een dennenbos (Amerikaans) gepland. Dit waren boompjes van ongeveer 1 meter hoog en zijn inmiddels gegroeid tot ongeveer 10 meter. Je waant je op de Veluwe.
Gerard is met pensioen, maar nog volop bezig met allerlei projecten in de buurt. Hij heeft 40 jaar in Jinja gewerkt als pastor. Gerhard woont daar met Felix, een jongetje van 4 jaar. Hij is de kleinzoon van Ernest, de safari leider! Wat een toeval. Daar de ouders van Felix gescheiden zijn, leek het voor Felix de beste oplossing om bij Gerhard te wonen. Gerhard kent Ernest van het bouwen van zijn kerk.
We hebben een rondwandeling gemaakt door het bos en ook gezien waar hij een school aan het bouwen is. We hebben heerlijk op zijn waranda gezeten, thee en koffie gedronken en genoten van het uitzicht over de Nijl.
Om 18u heeft Gerard ons weer terug gebracht in zijn stoffige rode auto. Toen wij weer thuis waren zijn wij met kleer en al onder de douche gegaan. Het water was rood.

Vandaag, vrijdag de 31e was het weer een gewone dag. Vanmiddag hebben we veel regen gehad. We zijn toen maar op zoek gegaan naar een paraplu. Een echte Afrikaanse paraplu! (Zie foto)
Als het hier regent komen er enorme slakken te voorschijn, het slakkenhuis zo groot als een vinger! Een prachtig gezicht.

• 31 Juli 2015 - 20:58

Ria En Jan:

Nou dames , mooi rood is niet lelijk zullen we maar zeggen. Zat het ook tussen de tanden? Jullie hebben regen en hier schijnt de zon weer en wordt het weer warm.
    Nog veel plezier met alles.

Ria en Jan

• 31 Juli 2015 - 21:08

Adrie En Ria Beljaars:

Terug in de tijd , lekker op de brommer over stoffige wegen, dan met kleren en al onder de douche, Wij zien jullie helemaal staan ! Gisteren was het hier de koudste nacht ooit in Juli. Vorst aan de grond! Dus geniet maar van de zon en de warmte!

• 01 Augustus 2015 - 07:56

AnnieK:

Lieve meiden,
    Op de boda-boda door het stoffige land en dan hup, zo onder de douche, wat een belevenis ! Ziet er mooi uit bij Gerard! Die paraplu lijkt mij ook echt handig?! Nog een paar mooie weken gewenst. xx

• 01 Augustus 2015 - 20:15

Yvonne:

Wat ontzettend leuk om te lezen jullie verhalen echt bijzonder dikke knuffel en tot het volgende berichtje

• 02 Augustus 2015 - 21:39

Mea:

Lieve dorryenelly,
    Wel weer een belevenis hoor om met de boda boda op stap te gaan, je moet natuurlijk wel een beetje een betrouwbare chauffeur hebben en een die een beetje goed rijdt, wil je niet met wandelende nieren terug komen!!!
    Leuk om Gerard weer te zien, hij zal ook wel opgekeken hebben en het heel leuk gevonden hebben om 2 van die meiden op bezoek te hebben. Wel lekker dat hij jullie weer terug gebracht heeft, want het is altijd weer donker voor je er erg in hebt en dan lijkt z'n boda boda mij niet prettig!!
    Nou hier is het weer lekker warm en kunnen ook 'buiten leven' dus genieten daar volop van.
    Verder is alles OK.
    Houd jullie haaks, nog veel plezier etc. etc.............
    doeiiiiiiiii, liefs en dikke kus van Ruud en Mea

• 03 Augustus 2015 - 14:09

Clemy De Rooy:

Hoi Dorry en Elly,
    Wat een gave dingen maken jullie mee, cht leuk om te lezen! Uitzicht op de Nijl ziet er prachtig uit, ik zou daar ook wel willen staan! Heel veel plezier nog daar! Ik ben weer terug in Castricum, Jos en ik hebben het fijn gehad in Frankrijk en nu ook weer heerlijk thuis, met Stella.
    XX Clemy

• 04 Augustus 2015 - 20:16

Piet Zondervan:

Hallo lieverds, jullie verslagen gelezen ,geweldig goed, ook de foto's waren subliem. Wat fijn dat jullie zoveel genieten; ik hoop dat dat genieten tot en met de laatste dag mag blijven doorgaan. Nog heel veel plezier.
    Ik ben nu bij Hans en Kitty, waar ik heb gegeten en waar ik dit nu heb geschreven. Ik wens jullie het allerbeste en ontvang van mij dikke knuffels en dikke kussen. Papa.